JOETZ lanceert met hulp van Thuis-acteurs alcoholpreventiecampagne "Ken je maat"

01/02/16 om 17:25 - Bijgewerkt om 17:25

Bron: Belga

(Belga) JOETZ, de jeugddienst van de Socialistische Mutualiteiten Vlaams-Brabant, lanceert onder het motto "Ken je Maat" een preventiecampagne waarin jongeren gesensibiliseerd worden om verstandig om te springen met alcoholgebruik. In het kader van de campagne wordt een video gelanceerd waarin de Thuis-acteurs Bill Barberis (Toon) en Nawfel Bardad (Adil) meespelen.

JOETZ lanceert met hulp van Thuis-acteurs alcoholpreventiecampagne "Ken je maat"

JOETZ lanceert met hulp van Thuis-acteurs alcoholpreventiecampagne "Ken je maat" © BELGA

Overmatig alcoholgebruik leidt niet enkel tot allerhande gezondheidsproblemen, maar kan in sommige gevallen ook tragische gevolgen hebben. JOETZ wijst in dit verband op vaak opduikende krantenberichten als "student in levensgevaar na val van 15 meter" en "jongen verdronken bij spelletje op de brug". De organisatie roept daarom op bij het uitgaan zorg te dragen voor mekaar en vrienden niet alleen in dronken toestand naar huis te laten gaan. De video met de twee Thuis-acteurs laat zien hoe een goede maat voor een beschonken iemand het verschil kan maken tussen een leuke avond uit en een die minder goed afloopt. In het kader van de campagne kunnen jongeren op de website www.kenjemaat.be ook deelnemen aan de quiz "Ben jij een goede maat?". Iedereen kan ook de button "Ik ben een goede maat" delen op Facebook. JOETZ deelt voorts meer dan 20.000 "Ken je maat"-zadelhoesjes uit in alle grote studentensteden in Vlaanderen. (Belga)

Onze partners