Ivo Mechels (Test-Aankoop): 'Reputatieschade is een sterk wapen'

23/02/16 om 16:30 - Bijgewerkt om 16:49

Bron: Knack

Ivo Mechels (55), jarenlang het gezicht van Test-Aankoop, is een beetje tot zijn eigen verbazing ceo geworden van de op een na grootste consumentenorganisatie ter wereld. In zijn eerste interview als baas van Euroconsumers heeft hij het over sjoemelsoftware, lobbygroepen en het te kleine geheugen van Apple. En over ondoorzichtige verzekeringen: 'Wij gaan een systeem bouwen waarmee verzekeringspolissen onderling vergeleken kunnen worden, net zoals voor de energieprijzen.'

'Ik heb hier altijd even hard als graag gewerkt en Test-Aankoop gaf me veel kansen', zegt Ivo Mechels in zijn kantoor in de buurt van het Brusselse Zuidstation. 'Toen de vorige ceo plots opstapte en enkele collega's vroegen om hem op te volgen, heb ik me aangemeld. Verantwoordelijkheid is de rode draad in mijn leven. Een kans als deze komt bovendien misschien maar één keer voor in je leven.'
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners