Huis Kortessem onbewoonbaar na hevige brand

01/12/12 om 15:15 - Bijgewerkt om 15:15

(Belga) In een alleenstaande woning aan de Hasseltsesteenweg in Kortessem heeft een hevige brand gewoed. Het vuur brak rond 11 uur uit. Het huis is voorlopig onbewoonbaar. De bejaarde bewoonster is door de hulpdiensten afgevoerd naar het ziekenhuis. Nadat de brand was uitgebroken, zat de 85-jarige vrouw in haar kamerjas geblokkeerd op het balkon. Haar 87-jarige man was op het ogenblik van de brand niet thuis.

Twee getuigen hadden de vrouw in nood gezien en verwittigden de hulpdiensten, maar deden verder niets. Uiteindelijk passeerde een 31-jarige Antwerpenaar in zijn auto, die stopte om te zien wat er aan de hand was. De Antwerpenaar zag een ladder staan aan de woning en plaatste de ladder tegen het balkon, zodat hij de vrouw via de ladder naar beneden kon helpen met de hulp van agenten van de politiezone kanton Borgloon, die ondertussen ter plaatse waren. De brandweer van Hasselt doofde het vuur. Het huis liep zware brandschade op, net als rook- en waterschade. Een tv-implosie lag aan de oorzaak van de hevige brand. (DLA)

Onze partners