Huis in Lommel onbewoonbaar na brand

12/04/13 om 11:54 - Bijgewerkt om 11:54

(Belga) Een brand die vanochtend vooral veel rookontwikkeling veroorzaakte, heeft een huis aan de Klaverstraat in Lommel onbewoonbaar gemaakt. De twee bewoners werden bevangen door de rook en zijn ter controle naar het ziekenhuis gebracht. De zoon was niet thuis, maar het hondje van het gezin overleefde de brand niet.

De brand werd rond 5.45 uur opgemerkt. Het vuur was ontstaan aan een elektriciteitskast in een aanpalende ruimte achter de woning, waar een muziekstudio ondergebracht was. Bij aankomst van de brandweer van Lommel hing het huis vol rook. De bewoners stonden buiten, maar waren bevangen door de rook. Zij zijn naar het ziekenhuis overgebracht ter controle. Het hondje van het gezin overleefde de brand echter niet. De woning liep enorme rook- en roetschade op en is daardoor onbewoonbaar. (Belga)

Onze partners