Hogeschool Gent start academiejaar met nieuwe huisstijl en strategisch plan

(Belga) De Hogeschool Gent (HoGent) start haar nieuwe academiejaar met een vernieuwde huisstijl en beslist binnenkort over haar nieuw strategisch plan. Het nieuwe beeldmerk bestaat voortaan uit in elkaar verweven letters H en G en het naamlogo luidt “HoGent”.

“De nieuwe stijl staat symbool voor een volledig nieuwe HoGent”, aldus woordvoerder Johan Persyn. “Dankzij een grondige reorganisatie en een eigen dynamiek is de Hogeschool Gent een slagkrachtige organisatie die voorbereid is op het onderwijslandschap van de toekomst.” Het nieuwe logo bestaat uit twee delen. Enerzijds het naamlogo, dat bestaat uit de naam HoGent en anderzijds het beeldmerk, dat gebaseerd is op de letters H en G. Binnenkort wordt ook een nieuw “Strategisch Plan 2012-2017” aan de raad van bestuur van de HoGent voorgelegd. Centraal in de organisatie staan “ondernemende experts”. “De medewerkers zijn expert in hun vakgebied en treden op als connectoren tussen onderwijs, onderzoek, professionele partners en academische partners”, aldus algemeen directeur Bert Hoogewijs. Kernideeën zijn onder meer een regionale verankering en tezelfdertijd internationaal georiënteerd zijn en het stimuleren van ondernemingszin als een basisopdracht. “Creativiteit, doorzettingsvermogen en leergierigheid worden als kernwaarden gekoesterd en medewerkers en studenten krijgen ruimte om zelf te plannen en te timen in een sfeer van vertrouwen en acceptatie.” Centraal staat verder studentgecentreerd onderwijs, “gekenmerkt door authenticiteit, onderzoek, internationalisering en ondernemingszin”. (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content