H&M haalt omstreden trui uit de rekken

09/01/18 om 14:01 - Bijgewerkt om 14:02

Bron: Belga

(Belga) De Zweedse kledingketen Hennes & Mauritz (H&M) heeft zich vandaag geëxcuseerd voor een reclame van één van haar kledingstukken, waarop een kleine zwarte jongen te zien is die een trui met het opschrift 'Coolest monkey in the jungle' draagt. De trui met het aap-opschrift wordt ook niet langer te koop aangeboden.

Op sociale media regende het verontwaardigde reacties. "We begrijpen dat veel mensen geschokt zijn door dit beeld", aldus H&M op Twitter. "We betreuren de print", klonk het nog, verwijzend naar de tekst op de hoodie-trui. De foto werd intussen verwijderd en ook de trui zelf is niet langer te koop. Het bedrijf belooft te onderzoeken hoe dit kon gebeuren, om dergelijke flaters in de toekomst te vermijden. Onder meer voetballer Romelu Lukaku reageerde op de heisa. Hij postte een aangepaste foto van de jongen met het opschrift "Black is beautiful". (Belga)

Onze partners