Goed eerste jaar voor crossmediale reclamecel binnen De Vijver Media

(Belga) De crossmediale cel voor adverteerders die Corelio, Humo, Sanoma Media en SBS Belgium begin vorig jaar binnen De Vijver Media lanceerden, The Pool, heeft een goed eerste werkjaar achter de rug. De cel tekende eind vorig jaar bovendien al evenveel nieuwe opdrachten voor dit jaar op als in heel 2012, zo is bekendgemaakt op een persconferentie bij SBS Belgium. Via die cel kunnen adverteerders reclame in print, op het internet en op tv combineren.

Bart Decoster, voorzitter van het crossmediaplatform binnen De Vijver Media, stelt dat de vraag naar crossmediale advertentiemogelijkheden toeneemt. “De adverteerder is op zoek naar een verhaal om producten te lanceren. De consument zit immers in de ‘driving seat’ en kiest zelf wat hij goed vindt”, aldus Decoster. “Crossmediaal zijn alle ingrediënten beschikbaar om dat verhaal te maken.” In 2012 ontving The Pool een tiental opdrachten van adverteerders. De budgetten variëren van 300.000 tot 500.000 euro voor grote acties, en van 100.000 tot 250.000 euro voor kleinere, meer gesegmenteerde acties, zegt crossmedia-expert Marc Vroonen, die de cel leidt. Hij is het centrale aanspreekpunt voor alle partijen en houdt contact met de verschillende reclameregies van Corelio, Humo, Sanoma Media en SBS Belgium. Vroonen beklemtoont dat via het uitgebreide aanbod aan merken in de portfolio’s van de verschillende partners, heel doel- en doelgroepgericht gewerkt kan worden. Wanneer een bepaald medium evenwel niet in het aanbod zit, zoekt de cel naar allianties. “In het zuiden zijn we zo een alliantie met RTL aangegaan.” Vroonen en Decoster zien de toekomst van The Pool rooskleurig in. “We voelen dat het begint te leven en dat de weg naar The Pool makkelijker gevonden wordt”, aldus Vroonen. Decoster stelt dan weer dat hoewel het vorig jaar heel wat tijd kostte om “ons kenbaar te maken”, de cel eind 2012 al evenveel opdrachten voor dit jaar noteerde als het in heel 2012 telde. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content