Gentse Floraliën wil meer zijn dan vijfjaarlijks evenement

(Belga) De Gentse Floraliën, de vijfjaarlijkse tentoonstelling van bloemen en planten in Gent, wil meer innoveren om het voortbestaan te verzekeren “tot ver na 2015”. De Koninklijke Maatschappij voor Landbouw en Plantkunde wil onder meer nieuwe doelgroepen aantrekken en de Floraliën ook tussendoor laten leven.

De organisatie zegt vooral te kijken naar nieuwe partnerships met organisaties die ervoor moeten zorgen dat de Gentse Floraliën “ook voor de moderne bezoeker een meerwaarde krijgt”. Concreet wordt gezocht naar samenwerkingen met culturele- en sportinstanties. Een tweede ambitie is het binnenbrengen van groen bij de mensen thuis, op straat en in de stad. “De toekomst van de stad is immers ‘groen'”, klinkt het. “Centraal staat hierbij de invulling van de term “ecologie”. De stad die zich het best omringt met groen, is een stad die beter zal kunnen omgaan met de problemen van meer mensen in de stad.” De Floraliën willen die visie samen met de stad concreet maken. Een derde rol die de Floraliën voor zich ziet weggelegd, is een pro-actieve vertegenwoordiging van de belangen van de sector. “Het wordt vaak onderschat dat achter de hele planten- en bloemensector één van de belangrijkste economische actoren van de Belgische economie schuilgaat”, aldus de organisatie, die toenadering zoekt tot universiteiten, overheden en media. Tot slot heeft de organisatie een nieuw, meer dynamisch logo. De 35ste editie vindt plaats van 24 april tot 3 mei 2015. (COR 207)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content