Flatbewoner komt om bij brand in Etterbeek - brand ontstaan in keuken

01/04/13 om 21:11 - Bijgewerkt om 21:11

(Belga) De brand die maandagavond in de Brusselse gemeente Etterbeek het leven gekost heeft aan een flatbewoner, was ontstaan in de keuken van de getroffen flat. Dat meldt de brandweer van Brussel. De juiste oorzaak is echter nog onduidelijk, de keuken is zwaar beschadigd. Een onderzoek door een branddeskundige van het Brusselse parket zal meer duidelijkheid moeten brengen.

De Brusselse brandweer werd rond 18.00 uur verwittigd van de brand op de Hansen-Soulielaan in Etterbeek en was snel ter plaatse. Het bleek te gaan om een brand op de gelijkvloerse verdieping van een appartementsgebouw. Toen de brandweerlui de flat binnendrongen, troffen ze achter de deur het levenloze lichaam van de bewoner aan. Het slachtoffer zou gestikt en verbrand zijn. De rook van de brand had zich in de traphal verspreid en een van de andere bewoners van het gebouw was bevangen geraakt. Die persoon kreeg ter plekke zuurstof, in een van de aangerukte ziekenwagens, maar had geen verdere verzorging nodig. De brandweer slaagde er intussen in het vuur te doven. (COR 230)

Onze partners