Fintro verdedigt “over the top” reclamefilmpje

(Belga) De bank Fintro, onderdeel van BNP Paribas Fortis, blijft achter de jongste reclamecampagne staan, die voor heel wat opschudding heeft gezorgd in het Vlaamse sportlandsschap. De bank wou nooit een andere sporttak schofferen, laat ze vandaag weten in een persbericht.

“Het is nooit onze bedoeling geweest om denigrerend te doen over de zwem- of turnfederatie en bij uitbreiding alle betrokken leden en sympatisanten”, zegt Michael Anseeuw, algemeen directeur van Fintro. “We meenden dat het filmpje an sich duidelijk ‘over the top’ was en als dusdanig geen afbreuk zou doen aan deze andere Olympische sporten en zijn beoefenaars. Om deze redenen staan we dus 100 procent achter onze campagne en de Red Lions en Red Panthers. Op geen enkel moment hebben we de turner of de zwemmer voorgesteld als een sukkelaar. Indien dit zo overgekomen is, willen we hiervoor onze oprechte excuses aanbieden aan de personen die dit zo ervaren.” Eerder op de dag hadden de Zwem- en Gymfederatie in een gezamenlijke mededeling hun ongenoegen laten blijken over het feit dat hun zwemmers en gymnasten in de spot als een “zooitje sukkelaars” worden afgeschilderd. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content