Facebook komt met nieuw advertentieplan

23/08/12 om 21:59 - Bijgewerkt om 21:59

(Belga) Facebook heeft een nieuw plan naar buiten gebracht waarmee het advertenties gerichter wil tonen aan gebruikers. Hiermee hoopt het sociaalnetwerkbedrijf de nodige advertentie-inkomsten binnen te halen.

Net als zoekmachines van bijvoorbeeld Google en Yahoo wil Facebook advertenties aanpassen aan de zoekvragen van gebruikers. Facebook paste advertenties al aan op bijvoorbeeld de locatie van gebruikers en hun voorkeuren. Facebook probeert momenteel beleggers te overtuigen van het eigen verdienmodel, na de desastreus verlopen beursintroductie in mei. Ook pakt de sociaalnetwerksite met een nieuwe app voor iPhone en iPad uit. Sommige functies, zoals de opening van de applicatie zelf, moeten twee keer zo snel gebeuren, zei Mick Johnson die bij Facebook voor apps verantwoordelijk is. Ook is de app vereenvoudigd. Facebook zegt wereldwijd ongeveer een half miljard mobiele gebruikers te hebben, maar verduidelijkt niet over welke besturingssystemen die verspreid zijn. (KAV)

Onze partners