Evacuatie van hotelgasten na brand door broodrooster in Antwerpen

07/09/12 om 15:13 - Bijgewerkt om 15:13

(Belga) In Antwerpen heeft het deze nacht gebrand in hotel Ambassador Suites aan de Belgiëlei. Alle hotelgasten werden geëvacueerd, maar niemand raakte gewond. Vier kamers liepen schade op. De brand werd veroorzaakt door een broodrooster. Dat meldt de lokale politie.

De hulpdiensten werden om 0.25 uur naar het hotel gestuurd, waar in één van de suites op de tweede verdieping brand was ontstaan. De brandweer had het vuur snel onder controle. Een gast had een hete broodrooster, die nog was aangesloten op het net, in een kast gezet. Het keukenblok was in brand gevlogen en daardoor was ook een waterleiding gesprongen. De hotelkamer stond volledig blank en het water sijpelde door de vloer en via de trap tot op de lagergelegen verdiepingen. Niet enkel de kamer waar de brand had gewoed was onbewoonbaar, ook de gasten van drie andere kamers kregen een andere slaapplaats toegewezen. (DLA)

Onze partners