EDF Luminus: "Hoe komen we dan aan de hoogste score van klanttevredenheid?"

21/01/16 om 15:37 - Bijgewerkt om 15:37

Bron: Belga

(Belga) EDF Luminus verwerpt in een reactie aan het nieuwsagentschap Belga de resultaten van een onderzoek van de nieuwssite Apache bij verschillende energieleveranciers "dat gebaseerd zou zijn op verklaringen van voormalige medewerkers en dat volledig ten onrechte tot de conclusie komt dat energieleveranciers hun klanten zouden misleiden."

EDF Luminus: "Hoe komen we dan aan de hoogste score van klanttevredenheid?"

EDF Luminus: "Hoe komen we dan aan de hoogste score van klanttevredenheid?" © BELGA

De energieleverancier wijst er onder meer op dat hij "al verschillende jaren op rij de hoogste score voor klantentevredenheid volgens de Vlaamse Energieregulator (VREG) behaalt". EDF Luminus benadrukt dat "het aantal klachten over energieleveranciers jaar na jaar daalt bij de Ombudsman voor Energie, wat bewijst dat de liberalisering van de energiemarkten niet alleen concurrentiële prijzen voor de energiecomponent van de factuur met zich meebrengt, maar eveneens een betere dienstverlening." "Bovendien behaalt EDF Luminus al verschillende jaren op rij de hoogste score voor klantentevredenheid volgens de Vlaamse Energieregulator VREG, wat niet mogelijk zou zijn als EDF Luminus er niet alles aan doet om zijn klanten te begeleiden in de keuze voor de formule die het beste beantwoordt aan de behoeften van de klant", stelt de energieleverancier. Tot slot herhaalt EDF Luminus "dat zijn impact op de energiefactuur alsmaar kleiner wordt doordat de energiecomponent slechts één derde van de totale elektriciteitsfactuur uitmaakt. De overige twee derde gaan over transportkosten, distributiekosten en verschillende taksen en heffingen." (Belga)

Onze partners