Drie mensen door rook bevangen door appartementsbrand in Bree

29/03/13 om 20:11 - Bijgewerkt om 20:11

(Belga) Drie oudere mensen zijn rond 13 uur met een rookvergiftiging naar het ziekenhuis overgebracht na een appartementsbrand in Bree, die door een tv-implosie ontstaan was. Het vuur brak uit in een appartement op de tweede verdieping. Door de korte, maar hevige brand is het appartement aan de Grauwe Torenwal onbewoonbaar.

Een buurman probeerde nog de vlammen met een poederblusapparaat te lijf te gaan. Hij ging het appartement binnen, maar moest noodgedwongen vluchten. De drie afgevoerde zestigers raakten dus ook bevangen door het poeder van het blusapparaat. De brandweer van Bree kwam ter plaatse om alles te blussen. Ook twee andere appartementen in hetzelfde gebouw liepen rook- en roetschade op. (KAV)

Onze partners