Dertigtal mensen komen om na het eten van giftige snoepjes in Pakistan

01/05/16 om 16:55 - Bijgewerkt om 16:55

Bron: Belga

(Belga) In Pakistan zijn 33 mensen onder wie 5 kinderen omgekomen na het eten van vergiftigde snoepjes. Dat heeft de politie zondag meegedeeld. Een kersverse grootvader had de snoepjes op 17 april in een winkel in de provincie Punjab gekocht om samen met zijn vrienden en familie de geboorte van zijn kleinzoon te vieren. Maar het feest was van korte duur en nog diezelfde stierven 10 mensen een vergiftigingsdood. Intussen is het aantal dodelijke slachtoffers opgelopen tot 33, en 10 personen liggen nog in het ziekenhuis, aldus de plaatselijke politiechef Muhammad Ali Zia.

Volgens een speurder werden inmiddels twee handelaars en een werknemer opgepakt. Ze verschijnen maandag voor de rechter. Het was de politie die ontdekte dat het snoepgoed pesticiden bevatte. Minstens 52 mensen zouden ervan hebben gegeten. Onderzoek moet uitwijzen hoe de giftige stoffen in de snoepjes zijn terechtgekomen. Er wordt uitgegaan van een accidentele oorzaak. Zo zou de buurman van de bakker, een drogist, op het moment van het drama zijn winkel hebben gerenoveerd en zijn producten tijdelijk in de bakkerij hebben opgeslagen. Mogelijk werd één van die producten per ongeluk verwerkt in de eetwaar. De pasgeboren kleinzoon van de grootvader in kwestie verloor door het drama in één klap zijn vader, zes nonkels en een tante, aldus nog de politie. (Belga)

Onze partners