'De N-VA kan zonder Bart De Wever. De kerk heeft toch ook Christus overleefd?'

23/01/18 om 23:59 - Bijgewerkt om 13:54
Uit Knack van 24/01/18

Alle partijen staan aan het begin van twee verkiezingsjaren op rij, en allemaal willen ze zich om het aantrekkelijkst presenteren aan de Vlaamse kiezer. Dat lukt alleen, zegt Fons Van Dyck, als partijen zich bewust zijn van hun corebusiness, én zich daaraan houden. De ene kan dat al beter dan de andere: 'Freud zou er werk aan hebben om te verklaren wat SP.A en Groen bezielde.'

Soms wordt Fons Van Dyck weggezet als een 'reclameman', maar dat is een zware onderschatting. Al meer dan een kwarteeuw is hij een bevoorrechte getuige en Mitspieler van het politieke gebeuren in dit land. Een paar jaar geleden onderbouwde Van Dyck zijn professionele ervaring met een doctoraat waarin hij onderzocht waarom sommige 'merken' erin slagen om te overleven en sterker te worden en andere niet - ook al waren ze ooit marktleider. De parallel met de Vlaamse politieke 'merken' ligt voor de hand.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners