De Lijn verkocht meer dan drie miljoen sms-tickets in 2011
(Belga) De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij heeft dit jaar al meer dan drie miljoen sms-tickets verkocht, een half miljoen meer dan verwacht. Een kwart van alle vervoerbewijzen voor een enkele rit wordt ondertussen per sms verkocht, zo heeft De Lijn gemeld.
Momenteel worden elke dag gemiddeld 11.000 sms-tickets aangevraagd. De meeste sms-tickets worden aangevraagd op vrijdag. Op weekdagen piekt de verkoop tijdens de avondspits tussen 16.00 en 17.00 uur. “Met het sms-ticket wil De Lijn haar reizigers een goedkoper alternatief bieden voor een biljet bij de chauffeur en stipter kunnen rijden”, zo staat in een persbericht van de openbaarvervoermaatschappij. Het sms-ticket is volgens De Lijn tot 28 procent goedkoper dan een biljet bij de chauffeur. Tot vorig jaar konden alleen Proximus-klanten een sms-ticket kopen, maar sinds begin 2011 kunnen ook klanten van BASE en Mobistar dat doen en sinds kort ook Telenet-gsm-klanten, aldus Tom Van de Vreken, de woordvoerder van De Lijn. (MVL)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier