De Lijn verkocht dit jaar al 2 miljoen sms-tickets

24/09/11 om 13:01 - Bijgewerkt om 13:01

(Belga) De Lijn heeft dit jaar al 2 miljoen sms-tickets verkocht. Dat meldt de vervoersmaatschappij zaterdag. In september zal De Lijn ook voor het eerst de kaap van 300.000 sms-tickets per maand ronden. De Lijn wil met het sms-ticket haar reizigers een goedkoper alternatief bieden voor een biljet bij de chauffeur en stipter kunnen rijden.

De Lijn verkocht dit jaar al 2 miljoen sms-tickets

Met de 2 miljoen verkochte tickets voor bus en tram haalt de vervoermaatschappij nu al de verkoopsdoelstelling voor 2011. De verkoop van sms-tickets is sinds 1 januari met 70 pct gestegen. Sinds 1 januari kunnen ook klanten van de gsm-operatoren BASE en Mobistar een sms-ticket aanschaffen, Proximus-klanten konden daarvoor al een sms-ticket kopen. De verkoop van biljetten bij de chauffeur is met 25 pct gedaald, wat de stiptheid ten goede komt. Tot en met eind augustus was het sms-ticket goed voor 17 pct van de verkoop van vervoerbewijzen voor een enkele rit. In januari was dat nog 12 pct. Dagelijks gaan gemiddeld 8.700 sms-tickets over de denkbeeldige toonbank. De meeste sms-tickets worden verkocht op vrijdag. Op weekdagen piekt de verkoop tijdens de avondspits tussen 16 en 17 uur. (MUA)

Onze partners