De Lijn verkocht al 5 miljoen sms-tickets in 2012

(Belga) Vervoersmaatschappij De Lijn heeft in 2012 al 5 miljoen sms-tickets verkocht. Dat zijn er 82 procent of 2,2 miljoen meer dan tijdens de eerste 11 maanden van 2011. Dat meldt De Lijn in een persbericht. In totaal hebben dit jaar al bijna een half miljoen mensen hun bus- of tramrit betaald met hun gsm.

De Lijn wil met het sms-ticket een goedkoper alternatief bieden voor een biljet bij de chauffeur en hoopt dat de bussen stipter rijden wanneer de chauffeurs geen tickets moeten verkopen, luidt het in het persbericht. “Een biljet dat zestig minuten geldig is kost bij de chauffeur 2 euro, terwijl een sms-ticket 1,45 euro kost. Via de gsm zijn biljetten dus 28 procent goedkoper”, aldus Tom Van de Vreken, woordvoerder van De Lijn. Een ticket voor 120 minuten kost 3 euro bij de chauffeur en 2,10 euro via sms. Sinds 5 oktober 2012 kondigt De Lijn sommige controles van vervoersbewijzen aan op Twitter. Opvallend is dat er toen 25.000 sms-tickets verkocht werden. Dat zijn er meer dan op elke andere dag in 2012. Het sms-ticket werd in september 2007 gelanceerd voor Proximus-klanten op de stadsnetten van Antwerpen en Gent. Sinds begin 2011 is het te koop bij alle mobiele operatoren in heel Vlaanderen. Wie een ticket wil kopen met zijn gsm, moet voor hij opstapt de code “DL” of “DL120” sms’en naar 4884. Hij krijgt dan een bevestigings-sms die geldt als vervoersbewijs. (DLA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content