De Lijn noemt sms-ticket een succes

02/08/10 om 11:55 - Bijgewerkt om 11:54

Sinds de invoering van het systeem begin februari zijn al bijna 400.000 tickets per sms verkocht.

Bijna 100.000 reizigers van De Lijn hebben al minstens één keer per sms voor hun ticket betaald. Dat heeft de openbare vervoersmaatschappij maandag bekendgemaakt. Zes maanden na de lancering werden al zowat 400.000 sms-tickets verkocht.

Het systeem van de sms-tickets werd op 1 februari ingevoerd. Doel was de reizigers een goedkoper alternatief te geven en om de bussen en trams stipter te laten rijden.

Het sms-ticket is goedkoper dan een biljet kopen bij de chauffeur van bus of tram. Daarnaast moeten reizigers die via sms betalen niet meer bij de chauffeur of bij een automaat langsgaan om een ticket te kopen.

Het systeem is voorlopig enkel beshikbaar voor Proximpus-klanten, maar De Lijn onderhandelt met de gsm-operatoren Base en Mobistar over een uitbreiding van het systeem.

Sinds begin februari heeft De Lijn al 394.013 sms-tickets verkocht. Dat zijn er gemiddeld 2.200 per dag. De meeste sms-tickets blijken te worden aangevraagd op vrijdag. Op weekdagen piekt de verkoop tussen 16 en 17 uur.

Lees meer over:

Onze partners