De brouwers willen de Belgen weer aan het bier

De brouwers zien u graag weer meer pintjes drinken. © BELGA

Het bierverbruik in ons land daalt. Daarom starten de Belgische Brouwers volgende maand met een grootscheepse campagne om de Belgen weer meer bier te doen drinken.

Met een campagne die vergelijkbaar is met die van ‘Kazen van bij ons’ willen de Brouwers de trend een halt toeroepen waarbij het verbruik gedaald is tot een historisch laagtepunt van gemiddeld één pintje per dag, schrijft Het Nieuwsblad.

De Brouwers plannen tv- en radiospots of advertenties in kranten en magazines die in november starten en een heel eind in 2014 zullen doorlopen. “Veertig jaar geleden dronken de Belgen nog gemiddeld 120 liter per jaar”, zegt directeur Sven Gatz. “Vandaag is dat nog 74 liter. Het gaat om een bizarre en dubbele situatie. In het buitenland worden onze bieren geroemd en hier kalft het verbruik af”.

Gatz benadrukt dat het niet de bedoeling is Belgen ongezonder te doen leven. “We willen het alcoholverbruik nu heus niet weer aanzwengelen. Ons doel is enkel het dalend verbruik een halt toeroepen, zodat het cijfer stabiel blijft”, luidt het. “Wij zijn ook voor matig verbruik. Maar met moeite één pintje per dag, dat vinden wij wel heel matige.” (Belga/TV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content