Circa 25.000 personen maakten al gebruik van sms-diensten NMBS

(Belga) Tot dusver hebben al circa 25.000 personen gebruik gemaakt van de sms-diensten “SMS 2828” en “My Train Info” waarmee de NMBS een tweetal jaren geleden van start ging. In die periode werden er via deze kanalen al meer dan een half miljoen sms-berichtjes verstuurd. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte op een schriftelijke vraag van Kamerlid Jef Van den Bergh (CD&V).

Via “My Train Info” informeert de NMBS klanten die over een treinabonnement beschikken gratis over vertraging van een trein, de eventuele omleiding of afschaffing. De betrokkenen kunnen maximum vier treinverbindingen laten ‘bewaken’. In de periode van september 2009 tot eind maart 2011 maakten 13.614 klanten gebruik van deze dienst en werden er 276.937 sms-berichten verstuurd. “SMS 2828” richt zich naar klanten die snel willen geïnformeerd worden over de dienstregeling. Na een sms-bericht naar het nummer 2828 worden hen de drie snelste reisvoorstellen bezorgd om de bestemming te bereiken. Deze informatie wordt aangevuld met de realtimereisinformatie. Deze dienst is niet gratis. In de vermelde periode maakten tot dusver al 11.422 klanten gebruik van deze dienst en werden er 259.777 berichten verstuurd of ontvangen. (JDE)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content