Child Focus, Proximus en Microsoft maken kinderen bewust over onlineveiligheid

15/02/16 om 13:07 - Bijgewerkt om 13:07

Bron: Belga

(Belga) Naar aanleiding van de Safer Internet Day op 9 februari gaan Microsoft, Proximus en Child Focus morgen met de campagne "Internet: Safe & Fun" langs bij leerlingen van het vijfde en zesde leerjaar in 135 scholen. "Het doel is om de kinderen op een interactieve manier bewust te maken van hun gedrag op het internet", zegt Leentje Chavatte van Microsoft.

Child Focus, Proximus en Microsoft maken kinderen bewust over onlineveiligheid

Child Focus, Proximus en Microsoft maken kinderen bewust over onlineveiligheid © BELGA

Dat het nodig is om kinderen te sensibiliseren over de gevaren van het internet bewijzen de cijfers van CERT.be, het federale cyber emergency team, van oktober vorig jaar. Daaruit bleek onder meer dat 42,9 procent van de Belgische jongeren zijn wachtwoord deelt met vrienden. Daarom trekken vrijwilligers van Microsoft, Proximus en Child Focus dinsdag naar 135 scholen om ruim 8.200 leerlingen te sensibiliseren. De campagne bereikt daarmee ruim 2.000 leerlingen meer dan tijdens de actie naar aanleiding van Safer Internet Day vorig jaar. "De campagne groeit nog ieder jaar", zegt Chavatte. Microsoft staat er dan ook volledig achter. "Per jaar krijgt het personeel drie dagen om zich in te zetten voor dergelijke acties." Sinds 2010 wordt "Internet: Safe & Fun" al georganiseerd en trekken ongeveer 250 medewerkers van Microsoft, Proximus en Child Focus twee keer per jaar naar Belgische scholen. In totaal sensibiliseerden ze vorig jaar 14.000 kinderen in 700 scholen. (Belga)

Onze partners