Child Focus brengt opsporingsberichten tot leven

15/02/16 om 16:10 - Bijgewerkt om 16:10

Bron: Belga

(Belga) Child Focus brengt de opsporingsberichten van zes vermiste kinderen tot leven met een nieuwe "emotionele campagne". De traditionele opsporingsberichten komen door een 3D-techniek in beweging en laten een audioboodschap weerklinken. Bovendien werden zes aangepaste webadressen aangemaakt om de zoektocht naar de vermiste kinderen interactief te maken.

Child Focus brengt opsporingsberichten tot leven

Child Focus brengt opsporingsberichten tot leven © BELGA

De campagne is uitgewerkt rond de verdwijningen van Gevriye Cavas, de Spanjaard Hodei Egiluz Diaz, Marijke Francis, Nathalie Geijsbregts, Ilse Stockmans en Liam vanden Branden. Ze zijn minstens twee jaar vermist - van Gevriye Cavas is al 31 jaar geen spoor meer gevonden - en de familieleden gaven hun toestemming. De ouders en familieleden van de kinderen waren vandaag zelf aanwezig op de persvoorstelling in Brussel. "Wij hopen dat er in een of meerdere zaken een antwoord of doorbraak komt door deze campagne", zegt Heidi De Pauw, voorzitter van Child Focus. De nieuwe Child Focus-campagne mikt sterk op het gevoel. "De oude foto's die iedereen kent, zijn tot leven gebracht. De foto beweegt, knippert met de ogen. Zo verandert een op het eerste gezicht gewoon opsporingsbericht tot een confrontatie. Het is een onthutsend beeld", zegt directeur communicatie Dirk Depover. "Een begeleidende stem spreekt de passant aan: 'Dit kind is op zoek naar jou. Jij weet misschien iets over zijn of haar lot.'" Dat sommige verdwijningszaken al meer dan 20 jaar oud zijn, kan net een voordeel zijn, gelooft Depover. "Tijd is een bondgenoot. Mensen krijgen na verloop van tijd wroeging, ze willen hun hart luchten. Dit kan een doorbraak betekenen." (Belga)

Onze partners