Charlie Hebdo was in 2015 snelst stijgende zoekterm op Google in België

16/12/15 om 15:50 - Bijgewerkt om 15:50

Bron: Belga

(Belga) Charlie Hebdo was vorig jaar op de zoeksite Google de snelst stijgende zoekterm bij de Belgen in vergelijking met het jaar voordien, gevolgd door Secret Story 9 en de Tour de France. Dat heeft de zoekmachine woensdag bekendgemaakt. Ook populair waren Netflix (5de plaats) en K3 zoekt K3 (6de plaats).

Gekeken naar de snelst stijgende "wat is...? " vraag, waren de Vlamingen het voorbije jaar vooral op zoek naar informatie over nurfen, de tax shift en de regel van drie. Onze Waalse landgenoten stelden zich vooral vragen rond scientology, boldo (een tropische boom) en 'une maryse en cuisine', wat zo veel betekent als een keukenspatel. De aanslagen op de redactie van Charlie Hebdo prijken ook bovenaan het lijstje van de meest opgezochte gebeurtenissen op Google het afgelopen jaar, gevolgd door het eurovisiesongfestival en de eclips. De aanslagen in Parijs halen de vijfde plaats. "De snelst stijgende Belgische persoonlijkheden" in de zoektermen van Google zijn Loïc Nottet, die ons land op het eurovisiesongfestival vertegenwoordigde, popzangeres Laura Omloop en televisiepresentatrice Danira Boukhriss. Daarnaast werd ook duchtig opgezocht op personen die dit jaar zijn overleden, met in de top drie politicus Steve Stevaert, Cabu en voetballer Junior Malanda. (Belga)

Onze partners