Carrefour verlaagt prijzen

(Belga) Het Franse supermarktconcern Carrefour mikt op prijsverlagingen om klanten aan boord te houden. Dat meldt het concern bij de presentatie van de resultaten van het eerste kwartaal.

Carrefour voorziet opnieuw een moeilijk jaar, waarin veel consumenten proberen hun uitgaven te verminderen in reactie op bezuinigingen en andere economische problemen. Lagere prijzen moeten ervoor zorgen dat de beknibbelende klant de supermarkt toch blijft bezoeken. Dankzij de opening van nieuwe vestigingen klom de omzet van het bedrijf vorig kwartaal met 1,5 procent tot 22,5 miljard euro. De groei was vooral voor rekening van Zuid-Amerika (+ 8,1 procent tot 4,42 miljard euro), waardoor de omzetdaling in Zuid-Europa goedgemaakt kon worden. In België was er tijdens het eerste kwartaal een omzetgroei met 1,8 procent tot 1,01 miljard euro. De supermarkten presteerden in ons land beter dan de hypermarkten. Carrefour heeft veel winkels in landen als Spanje, Italië en Griekenland waar overheden zware bezuinigingen doorvoeren. De omzet van winkels die langer dan een jaar open zijn, nam in Griekenland met bijna 16 procent af en daalde met ruim 6 procent in Spanje. Carrefour is na het Amerikaanse Wal-Mart het grootste supermarktbedrijf ter wereld. (PHILIPPE HUGUEN)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content