Campagne "1 miljoen bomen voor Vlaanderen" gaat laatste rechte lijn in

10/09/11 om 18:46 - Bijgewerkt om 18:46

(Belga) In Edegem is zaterdag het startschot gegeven van een nieuw hoofdstuk in de grootschalige campagne om Vlaanderen bosrijker te maken. "1 Miljoen Bomen", de Vlaamse spin-off van de internationale campagne "Plant for the planet: the Billion Tree Campaign", krijgt de komende maanden de steun van onder meer de AVEVE-tuincentra.

In meer dan 150 AVEVE-winkels kunnen geïnteresseerden nog tot 26 oktober bomen bestellen. Intussen staat de teller sinds het begin van de campagne in 2008 al op meer dan 989.000 exemplaren. Actrice Marie Vinck, meter van de campagne, zal na afloop de persoon of het bedrijf dat de meeste bomen aankocht zelf een handje komen helpen bij het planten. "Bomen zijn niet alleen mooi om naar te kijken, maar in de eerste plaats de longen van de mens. Ik hoop dat mensen door deze campagne beseffen dat ze met weinig moeite heel veel kunnen bereiken", aldus Vinck. De campagne, uitgevoerd door de Vereniging voor Bos in Vlaanderen in samenwerking met het Agentschap voor Natuur en Bos, richt zich op burgers en bedrijven. Verschillende grote bedrijven zoals De Lijn, Ikea en Decathlon hebben beloofd dit najaar nog een eigen "bedrijfsbos" te realiseren. Wie een boom plant, kan die registreren op de website www.1miljoenbomen.be. Wie geen tuin heeft maar de campagne toch wil steunen, kan een T-shirt kopen. Per verkochte T-shirt worden nog eens drie nieuwe boompjes aangeplant. (COR 360)

Onze partners