#CallBrussels wil toeristen overtuigen dat Brussel nog altijd aantrekkelijk is

07/01/16 om 14:54 - Bijgewerkt om 14:54

Bron: Belga

(Belga) Met de campagne #CallBrussels wil visit.brussels buitenlandse toeristen overtuigen dat Brussel nog steeds een aantrekkelijke bestemming is. Vanuit drie telefooncabines beantwoorden gewone Brusselaars gedurende vijf dagen alle vragen van twijfelende toeristen. Hun antwoorden worden samen met sfeerbeelden verwerkt tot een filmpje dat moet aantonen dat de hoofdstad ondanks de onheilspellende berichten van de voorbije weken en maanden nog steeds een aangename stad is.

#CallBrussels wil toeristen overtuigen dat Brussel nog altijd aantrekkelijk is

#CallBrussels wil toeristen overtuigen dat Brussel nog altijd aantrekkelijk is © BELGA

Door de "Brussels lockdown" na de aanslagen in Parijs van 13 november is het aantal toeristen in het Brussels gewest merkbaar gedaald. Daarom beslisten de Brusselse regering en visit.brussels een grote imagocampagne te voeren. De regering trekt hiervoor één miljoen euro uit, kondigde minister-president Rudi Vervoort deze middag bij de voorstelling aan. Van 16 uur deze middag tot maandag 11 januari staan telefooncabines opgesteld op de Kunstberg, het Flageyplein in Elsene en het gemeenteplein van Molenbeek. Tussen 9 en 19 uur kan iedereen een telefoontje plegen met alle mogelijke vragen over Brussel. Animatoren zorgen ervoor dat er steeds iemand de telefoon opneemt. Het gaat om gewone Brusselaars, benadrukte Laurette Onkelinx, voorzitster van visit.brussels. "Bedoeling is om te laten zien aan de internationale media dat het leven in Brussel normaal is, dat het hier goed leven is en de uitgelezen plaats is om een congres te organiseren of om op hotel te gaan", vulde Brussels minister Guy Vanhengel aan. De telefoongesprekken worden opgenomen door een cameraploeg die ook beelden schiet van de omgeving. Dat alles wordt dan verwerkt tot een filmpje dat vanaf 18 januari gedurende twee tot drie weken verspreid wordt via sociale media en via de aankoop van advertentieruimte op websites in de kernlanden - Frankrijk, Nederland, Duitsland, Groot-Brittanië, Italië en Spanje. De campagne wordt uitgevoerd in samenwerking met Toerisme Vlaanderen en Wallonie-Bruxelles Tourisme, die ze via hun netwerken zullen helpen verspreiden. (Belga)

Onze partners