Brussels Gewest lanceert brede mediacampagne voor de aanwerving van 250 politiemensen

(Belga) Het Brussels gewest start dinsdag in samenwerking met de Federale Politie een brede mediacampagne van een maand (affiches in het openbaar vervoer, affiches in de stad, radiospots, sociale netwerken…) met het oog op de aanwerving van 250 bijkomende politiemensen in de hoofdstad. Bij de zesde staatshervorming krijgt het gewest nieuwe bevoegdheden met aanzienlijke middelen inzake veiligheid. Brussel heeft daarom beslist prioritair de veiligheid in het openbaar vervoer te versterken, zo verduidelijkt minister-president Charles Piqué maandag in een mededeling.

Met de campagne wil de Brusselse regering zowel het gebruik van het openbaar vervoer veiliger maken als het aantal Brusselaars bij de politie verhogen, omdat zij beter bekend zijn met de realiteit op het terrein en de specifieke lokale toestand. “Vandaag stellen we vast dat 25% van de jobs bij de geïntegreerde politie te situeren zijn op het grondgebied van het Brussels gewest, terwijl slechts 8% van de kandidaat-politiemensen Brusselaars zijn. Dit betekent dat er een echt potentieel aan arbeidsplaatsen bestaat voor Brusselaars in de veiligheidssector”, vindt Piqué. De campagne start dinsdag in Brussel en in de rand en richt zich prioritair tot jongeren die hun schooljaar beëindigen. De toekomstige kandidaat-politiemensen krijgen een jaar opleiding zodat ze vanaf oktober 2013 kunnen ingezet worden. (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content