Brussels Airport – “Miniem aantal stuks bagage nog niet terecht”

(Belga) Een miniem aantal stuks bagage die zich door de staking bij afhandelaar Swissport midden mei hadden opgestapeld in Brussels Airport, is nog niet terug bij de eigenaars geraakt. Het gaat voornamelijk om bagage waarvan het dossier niet volledig is, ofwel door een fout aan de kant van de passagier, ofwel door een fout aan de kant van de luchtvaartmaatschappij. Dat is vrijdag vernomen van woordvoerster Nathalie Van Impe van Brussels Airport. “Er wordt nog steeds hard gewerkt om die bagage weer bij de bestemmeling te krijgen, maar het zijn net die dossiers die ook heel veel werk vragen.”

Bij Brussels Airlines zijn nog enkele tientallen stuks bagage niet terecht. “Bij die stuks is bijvoorbeeld het label afgescheurd”, zegt woordvoerder Geert Sciot. “We zitten nu in de fase dat we een tweede triage doen. Aan mensen die hun bagage nog niet terughebben, vragen we om een inventaris op te geven of we openen zelf de koffer op zoek naar aanwijzingen”. Hij benadrukt dat het om heel specifieke procedures gaat, met regels opgesteld door de internationale luchtvaartorganisatie IATA. Alle bagage bij de bestemmeling krijgen is trouwens onmogelijk, omdat sommige passagiers die ook niet geclaimd hebben. Het callcenter dat Brussels Airlines heeft opgezet voor passagiers die hun bagage nog niet terughebben, blijft nog zeker tot vrijdagavond operationeel. Dat callcenter is bereikbaar op 02/723.24.45. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content