Brussels Airport - Klanten van bepaalde luchtvaartmaatschappijen kunnen gestrande bagage zelf gaan ophalen

21/05/13 om 22:23 - Bijgewerkt om 22:23

(Belga) De passagiers die door de staking van afhandelaar Swissport vorige week in Brussels Airport niet over hun bagage konden beschikken, worden verzocht niet zelf naar de luchthaven te komen om hun bagage te zoeken. Dat benadrukt woordvoerder van Brussels Airport Jan Van der Cruysse dinsdagavond. De klanten van bepaalde andere maatschappijen die hun bagage dringend nodig hebben, kunnen echter wel naar de luchthaven komen om de teruggave te bespoedigen. Het gaat om die maatschappijen voor wie Swissport de terugbezorging van achtergebleven materiaal verzorgt.

De lijst van die luchtvaartmaatschappijen is terug te vinden op de website van Brussels Airport via de link www.brusselsairport.be/nl/alarm/36958/. Passagiers van deze maatschappijen die dringend nood hebben aan hun reiskoffer, kunnen zich aanbieden in de aankomsthal, in het bezit van hun identiteitskaart en hun reisdocumenten. In alle andere gevallen moeten de passagiers wachten tot de luchtvaartmaatschappijen zelf contact met hen opnemen, benadrukt de woordvoerder nog. Van der Cruysse wijst er bovendien op dat alle getroffen passagiers een dossier moeten opstellen wanneer ze hun bagage terugwillen. "De bagage kan nooit teruggestuurd worden naar de eigenaar wanneer er geen dossier is", zegt de woordvoerder. "Zo'n dossier aanmaken kan via de website van de luchtvaartmaatschappij of via de telefoon." (Belga)

Onze partners