Brand in horecazaak in Astene veroorzaakt door kortsluiting

01/04/13 om 13:14 - Bijgewerkt om 13:14

(Belga) De brand die afgelopen nacht een restaurant vernielde in Astene (Deinze), werd veroorzaakt door een kortsluiting. Dat meldt het Gentse parket. Er is geen sprake van kwaad opzet.

De brand in restaurant 't Begijntje in de Beekstraat in Astene werd in de nacht van zondag op maandag omstreeks 1 uur gemeld aan de hulpdiensten. Het gebouw brandde volledig uit. Op het moment van de feiten was niemand in de zaak aanwezig. Een branddeskundige van het Gentse parket stelde vast dat de brand ontstond na een kortsluiting. De exacte omstandigheden worden nog verder onderzocht, maar er is geen sprake van kwaad opzet. Er is dus geen verband met de brandstichtingen het voorbije anderhalf jaar in horecazaken in de regio, die telkens in de nacht van maandag op dinsdag gebeurden. (MVL)

Onze partners