Bob-campagne krijgt grondige facelift

07/06/13 om 07:17 - Bijgewerkt om 07:17

(Belga) De Bob-campagne tegen alcohol achter het stuur ondergaat een facelift. Er komen allicht een nieuwe naam en een ander logo en bovendien worden de acties uitgebreid. Dat meldt Gazet van Antwerpen. De vernieuwde zomercampagne gaat volgende week dinsdag van start.

Over het hele land hangen sinds gisteren affiches met het Bob-logo en een zwart bandje aan de zijkant, met het opschrift "Bob is dood?". Die affiches zijn bedoeld om mensen nieuwsgierig te maken naar de vernieuwde zomercampagne. "De Bob-campagne werd voor het eerst georganiseerd in 1995. Tijd voor vernieuwing", zegt Sofie Van Damme van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) aan Gazet van Antwerpen. Maar verder laat ze niet in haar kaarten kijken. "Het concept verandert grondig. Maar de acties blijven en worden nog uitgebreid", zegt wel een van de andere partners van de campagne. Over een nieuwe naam of logo mag en wil hij niets zeggen voor dinsdag. "Dat is zo afgesproken tussen de verschillende partners", klinkt het. (Belga)

Onze partners