Blog op Reuters gekraakt met interview van Syrische rebellenleider

04/08/12 om 01:00 - Bijgewerkt om 01:00

(Belga) Hackers zijn binnengedrongen op de website van het internationale persbureau Reuters en hebben er nagemaakte verhalen gepost, onder meer een vervalst interview met de leider van de Syrische rebellen. Dat heeft Reuters bekendgemaakt.

"Reuters.com is vrijdag het doelwit van piraterij geworden", zo maakte Thomson Reuters, het overkoepelende moederbedrijf, bekend. "Het platform met blogs werd gesaboteerd en zijn een aantal bijdragen geplaatst die onterecht werden toegeschreven aan Reuters-journalisten", aldus het persbericht. Eén bijdrage laat de leider van het Vrije Syrische Leger, Riyad al-Asaad, verklaren dat de rebellen zich terugtrekken uit de stad Aleppo na het geweld daar. Reuters stelt het interview nooit te hebben afgenomen en verwijderde het van de site. Ook het Vrije Syrische Leger ontkende het interview en beticht het regime van president Bachar el-Assad van de piraterij. Het blogplatform is afgesloten in afwachting van een oplossing voor het probleem, aldus Thomson Reuters. (GEL)

Onze partners