BIVV start campagne "Je eerste 1500 km zijn goud waard"

10/04/13 om 08:52 - Bijgewerkt om 08:52

(Belga) Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) start, in samenwerking met radiozender MNM, een nieuwe campagne gericht op jonge bestuurders die hun eerste kilometers afleggen nadat zij hun rijbewijs hebben gehaald. Onderzoek van de organisatie toont immers aan dat zij een verhoogd ongevalsrisico hebben tijdens die periode.

Voor de campagne "Je eerste 1500 km zijn goud waard" doet het BIVV vanaf woensdag een oproep via MNM. Twee jonge automobilisten kunnen elk een bedrag van 1.500 euro verdienen als ze tijdens de maand juli of augustus een aantal trajecten afleggen op een veilige manier. De wagen waarmee de jongeren rijden, is herkenbaar en meteen ook het medium om de verkeersveiligheidsboodschap 'Je eerste 1500 km zijn de gevaarlijkste' onder de aandacht te brengen, zegt het BIVV. De jongeren zullen een online dagboek bijhouden en er worden ook filmpjes gemaakt van hun uitstapjes. Zo gaan ze onder meer naar bepaalde grote events als Marktrock om zo de jongeren te sensibiliseren. Jonge automobilisten die hun rijbewijs hebben gehaald tussen april 2012 en april 2013 kunnen zich inschrijven via http://www.mnm.be/ . Iedereen die wil mee doen, moet het Go For Zero Charter ondertekenen en vult in waarom hij/zij de ideale kandidaat is voor de vakantiejob. Deelnemen kan tot en met 1 mei 2013 en de winnaar wordt aangekondigd tijdens de finaleweek van 6 mei 2013 door een dj van MNM. (Belga)

Onze partners