BIVV heeft extra oog voor jonge chauffeurs in nieuwe campagne

10/04/13 om 11:55 - Bijgewerkt om 11:55

Het Belgische Instituut voor Verkeersveiligheid heeft met haar nieuwe campagne extra oog voor jonge chauffeurs die net hun rijbewijs hebben gehaald. Volgens de onderzoek hebben zij meer kans op ongevallen.

BIVV heeft extra oog voor jonge chauffeurs in nieuwe campagne

© Thinkstock

Voor de campagne "Je eerste 1500 km zijn goud waard" doet het BIVV een oproep via het radiostation MNM. Twee jonge automobilisten kunnen elk een bedrag van 1.500 euro verdienen als ze tijdens de maanden juli en augustus een aantal trajecten afleggen op een veilige manier.

Volgens een recent onderzoek van het Verkeersinstituut, zijn de eerste 1500 kilometer van jonge chauffeurs erg precair, en lopen zij daarin het meeste risico om ongevallen op te lopen.

De wagen waarmee de jongeren rijden, is herkenbaar en meteen ook het medium om de verkeersveiligheidsboodschap "Je eerste 1500 km zijn de gevaarlijkste" onder de aandacht te brengen, zegt het BIVV.

Jonge automobilisten gezocht De jongeren zullen een online dagboek bijhouden en er worden ook filmpjes gemaakt van hun uitstapjes. Zo gaan ze onder meer naar bepaalde grote events als Marktrock om zo de jongeren te sensibiliseren.

Jonge automobilisten die hun rijbewijs hebben gehaald tussen april 2012 en april 2013 kunnen zich inschrijven via MNM. Iedereen die wil mee doen, moet het Go For Zero Charter ondertekenen en vult in waarom hij/zij de ideale kandidaat is voor de vakantiejob. (Belga/EA)

Lees meer over:

Onze partners