‘Awel’ ontvangt na drie maanden 16 procent mobiele surfers

(Belga) Awel, de vroegere Kinderen- en Jongerentelefoon, ziet het aandeel mobiele surfers na drie maanden stijgen tot 16 procent. Sinds de naamsverandering op 17 mei, zijn er ook 54 procent meer chatgesprekken ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, er werden 39 procent meer e-mails beantwoord en een dalende tendens op het forum werd omgebogen, zo laat de organisatie weten.

Het aantal unieke paginaweergaves op de chat steeg van 10.972 naar 16.948, een stijging met 54 procent, waar Awel een vooruitgang met een kwart verwachtte. Het aantal geregistreerde emailcontacten steeg van 1.587 naar 2.221, een stijging die iets hoger lag dan in de eerste jaarhelft. Het aantal geregistreerde forumcontacten steeg van 1.615 naar 1.936 met 19 procent, gemiddeld worden 15 berichtjes per dag online geplaatst. Ondanks die stijgingen, ziet Awel het aantal websitebezoekers met veertig procent afnemen. “We wijden dit aan de doelgroep die meer gericht op zoek gaat naar informatie”, aldus Sibille Declercq (Awel). “We krijgen daarmee ook de indruk dat voornamelijk diegene die op zoek is naar een luisterend oor, op onze website terechtkomt.” Het aantal bezoekers dat de website na één pagina verlaat, ligt een stuk lager dan vroeger én het aantal bezochte pagina’s steeg. Om het stijgend aantal oproepen blijvend te kunnen beantwoorden, zoekt Awel nieuwe vrijwilligers. Meer informatie op www.awel.be/word-vrijwilliger. (MVL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content