Andere pretparken willen niet weten van “fast pass”

(Belga) Plopsa voert geen “fast pass”-systeem in. Ook de attractieparken Bobbejaanland, Bellewaerde Park en de Efteling denken niet aan een kaart die voorrang geeft op attracties.

“Iedereen is bij ons gelijk voor de wet. Rijkere kinderen mogen geen voorrang krijgen op minder begoede kinderen”, zegt Steve Van den Kerkhof van Plopsaland. “Er is geen behoefte aan een fast pass-systeem bij ons”, zegt Roland Kleve van pretpark Bobbejaanland. “We hebben relatief gezien veel attracties en daardoor zijn er geen lange wachtrijen bij ons.” “Hoewel wij in dezelfde groep zitten als Walibi, Compagnie des Alpes, zijn we toch niet van plan om de Speedy pass in te voeren”, zegt Kristof Louagie van Bellewaerde Park. “Er is geen vraag naar van onze klanten.” “Alle bezoekers zijn gelijk voor ons”, zegt Kurt Peeters van het Nederlandse attractiepark De Efteling. “Doordat we het hele jaar geopend zijn is er sowieso al een spreiding van de bezoekers. We communiceren overigens ook heel duidelijk over eventuele wachttijden, en op een drukke topdag blijven we desnoods een uurtje langer open.” Caroline Crucifix van Walibi is verbaasd over de vele reacties op de Speedy pass. “Toen we het 2 jaar geleden in de Halloweenperiode lanceerden, gaf niemand een kick, en nu we het doortrekken naar het hele jaar, is er ineens heisa. Toch is het gewoon een service als een andere. Bij concerten of in een theater zijn er toch ook verschillende prijzen naargelang je dicht of ver van het podium zit.” . (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content