Amper 0,8 procent koopt pasje om voor te steken in Walibi

10/07/13 om 07:21 - Bijgewerkt om 07:21

(Belga) Zelfs op een zomerse vakantiedag met risico op ellenlange rijen hangen in Walibi nauwelijks "speedy passen" om de nek. Het pretpark in Waver trok gisteren zo'n 4.000 bezoekers, maar amper 34 van hen droegen het rode lint met bijhorend "voorsteekticket". "Die pas verkoopt voor geen meter", klinkt het in de winkeltjes en aan de kassa. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Amper 0,8 procent koopt pasje om voor te steken in Walibi

Het pretpark voorziet elke dag 500 stuks, goed voor zo'n 2 procent van de bezoekers. Maar dat percentage is nog niet gehaald, geeft PR-verantwoordelijke Caroline Crucifix toe. Gisteren klokte het aantal af op 0,8 procent van de 4.300 dagtickets. En dat is geen toevallig dipje: eergisteren schoven er ook maar 41 over de toonbank, voor de weekends circuleren getallen van rond de 50. Veel bezoekers vinden het gewoon te duur om 35 euro extra neer te tellen bovenop de 33 euro van een volwassenticket. Wie wél voor het extra "comfort" in de portemonnee wil graaien, moet er ook de scheve blikken en de beledigingen bij nemen. "Mensen die zich onrechtvaardig behandeld voelen, worden nu eenmaal kwaad", zegt professor Antoon Vandevelde (KU Leuven). Wetenschappelijk onderzoek toonde 20 jaar geleden al aan dat bioscoopbezoekers boos neen zeggen als iemand hen een dollar aanbiedt om voor te mogen in de rij. "Zeker op een plek met veel kinderen, zoals een pretpark, willen we het gevoel hebben dat iedereen gelijk is en dezelfde inspanning moet doen in de rij", aldus Vandevelde. (Belga)

Onze partners