Al 31 miljoen views op YouTube voor promofilmpje nieuwe zender Telenet

(Belga) Twintig dagen na de introductie van de nieuwe dramazender TNT van Telenet heeft het opmerkelijke promofilmpje de kaap van 31 miljoen views bereikt op YouTube. Daarmee is het filmpje de op één na meest gedeelde spot aller tijden. Dat blijkt uit gegevens van de gespecialiseerde webstek Mashable en Unruly, een autoriteit in het adverteren via sociale media, meldt communicatiebureau Holy2.

Reclamebureau Duval Guillaume maakte de spot. Op het marktplein van Aarschot werd een rode knop geplaatst met een bord erbij: “Druk om drama toe te voegen”. Als een passant op de knop drukt, breekt er chaos uit op de markt. Volgens Mashable en Unruly deed alleen “The Force”, een spot voor Volkswagen die werd getoond tijdens de Super Bowl in 2011, het beter dan het TNT-filmpje. Tot op vandaag hebben 3,6 miljoen mensen de TNT-clip gedeeld op Facebook. (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content