Akkoord tussen NMBS Holding en Publifer over plaatsing digitale reclameborden

(Belga) Het conflict tussen de NMBS Holding en haar dochteronderneming Publifer is van de baan. Daardoor zullen er vanaf 1 november in verschillende Belgische stations dan toch digitale reclameborden te zien zijn, zo werd vernomen bij NMBS Holding.

De NMBS Holding en Clear Channel waren in juni overeengekomen om in elf Belgische stations digitale reclameborden te installeren, waarop vanaf 1 november commerciële en informatieve berichten zouden verschijnen. Het plaatsen van de borden gebeurt door Publifer, het gezamenlijke dochterbedrijf van de twee ondernemingen. De vooropgestelde deadline kwam evenwel op de helling te staan door een conflict over de exacte plaatsing van sommige borden. De NMBS Holding besliste daarop om Publifer voor de rechter te dagen. Die oordeelde dat de panelen weer moesten verwijderd worden, op straffe van 10.000 euro per dag. Publifer ging in beroep tegen die uitspraak. Nu hebben de NMBS Holding en Publifer een oplossing gevonden voor hun meningsverschil. Beide partijen zijn karig met commentaar, maar Leen Uyterhoeven, de woordvoerster van de Holding, benadrukt wel dat de oplossing er niet via gerechtelijke weg kwam. “De digitale schermen zullen vanaf 1 november functioneren”, stelde de woordvoerster. In het station Brussel-Zuid worden de borden wel met enkele tientallen centimeters verplaatst. (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content