Affichecampagne voor "Child Alert" op 450 bussen

18/08/11 om 11:31 - Bijgewerkt om 11:31

(Belga) Child Focus is op zowat 450 bussen gestart met een affichecampagne om het oproepsysteem "Child Alert" in de aandacht te brengen.

In bussen in de regio van Brussel, Charleroi, Luik, Antwerpen en Gent hangen sinds vandaag affiches met de boodschap "schrijf je in op Child Alert en red een kind". Er wordt ook verwezen naar de website www.childalert.be, waar wordt uitgelegd hoe mensen zich kunnen inschrijven op het systeem. Child Alert is een relatief nieuw oproepsysteem, waarbij mensen en bedrijven via e-mail of sms op de hoogte worden gesteld van een verdwijning waarbij het leven van het vermiste kind in gevaar is. De bedoeling is om zo op een snelle manier zo veel mogelijk mensen te informeren. Het systeem werd in februari gelanceerd, maar werd voorlopig nog niet gebruikt. "Het is een vrij uitzonderlijk instrument, dat we met mate gebruiken", legt woordvoerder Dirk Depover uit. "We schatten dat het één tot twee keer per jaar geactiveerd zal moeten worden." Ondertussen hebben al meer dan 200 bedrijven en ongeveer 4.300 mensen zich ingeschreven op het oproepsysteem Child Alert. (OSN)

Onze partners