Acht leden van Kalmthoutse familie naar ziekenhuis met CO-intoxicatie

21/11/11 om 01:16 - Bijgewerkt om 01:16

(Belga) In Kalmthout zijn zaterdagavond acht leden van een familie onwel geworden. Ze werden met een CO-intoxicatie naar het ziekenhuis gebracht. De oorzaak was een slecht werkend verwarmingstoestel in de badkamer van de woning aan de Achterbroeksteenweg. Dat werd vernomen bij de brandweer.

De slachtoffers, onder wie ook kinderen, hadden zelf rond 20.30 uur de hulpdiensten verwittigd nadat verschillende onder hen zich ziek voelden. Een MUG en de brandweer kwamen ter plaatse. Die laatste deed metingen en daaruit bleek dat de CO-concentratie in de woning dermate hoog was dat de MUG-arts besliste om alle familieleden voor controle naar het ziekenhuis te laten overbrengen. De brandweer verluchtte intussen de woning en verzegelde het verwarmingstoestel in de badkamer dat de oorzaak van alle problemen was. (COR 327)

Onze partners