Aanvragen omruiling of terugbetaling dienstencheques eind deze week behandeld

(Belga) “Ten laatste vrijdag zal Sodexo alle aanvragen van gebruikers om dienstencheques om te ruilen of terug te betalen, administratief behandeld hebben.” Dat laat woordvoerster Geraldine Reinarz vandaag weten. “Tegen eind volgende week zal de toestand voor de gebruikers weer helemaal normaal zijn.” Een tweetal weken geleden ontstond er ergernis over de dienstencheques, omdat gebruikers wekenlang moesten wachten op omgeruilde of terug te betalen cheques. Dat had te maken met de prijsverhoging naar 8,5 euro die op 1 mei inging.

Klanten met oude cheques, met een waarde van 7,5 euro, konden die laten terugbetalen of omruilen tegen cheques van 8,5 euro. Daarvoor moesten de oude cheques ten laatste op 30 april teruggestuurd worden. Samen met een ontvangstbevestiging moet Sodexo dan aangeven hoeveel de klant extra moet betalen. Met die ontvangstbevestiging liep het fout, maar Reinarz zegt dat Sodexo die aanvragen uiterlijk vrijdag administratief behandeld zal hebben. Sodexo herinnert eraan dat in april 45.000 gebruikers, van wie 15.000 tijdens de laatste vijf dagen, vroegen om terugbetaling of omruiling. “We hebben onze teams moeten versterken en bijkomend materiaal moeten inzetten om al deze aanvragen te behandelen. Het gedreven professionalisme van onze medewerkers heeft hen in staat gesteld om de uitzonderlijke verhoging van de laatste dagen van april op te vangen.” Meer dan 900.000 mensen gebruiken dienstencheques. Per maand worden er gemiddeld 10 miljoen dienstencheques besteld, maar in december vorig jaar waren dat er 16,5 miljoen. Tot eind december konden cheques van 7,5 euro besteld worden. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content