"850 doden elk jaar. Niets mee te maken? "

04/02/13 om 07:48 - Bijgewerkt om 07:48

(Belga) Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) zet respect centraal in de nieuwe verkeersveiligheidscampagne, die vandaag gelanceerd wordt. De slogan "850 doden elk jaar. Niets mee te maken? " moet de weggebruikers aansporen tot "een duurzame gedragsverandering en tot een respectvollere attitude tegenover anderen in het verkeer", zo blijkt uit een persbericht van het BIVV.

De nieuwe campagne van het BIVV loopt van 4 februari tot en met 3 maart. De doelstelling is om iedereen te wijzen op zijn eigen verantwoordelijkheid. Tijdens de campagne zullen er twee versies van de affiche langs de wegen zichtbaar zijn. De slogan op de ene affiche, "Ook vandaag 2 verkeersdoden. Tot morgen? ", verwijst naar het feit dat verkeersveiligheid een verantwoordelijkheid is van iedereen. Het doel is om de weggebruikers bewust te maken van het feit dat we allemaal een bijdrage kunnen leveren om het aantal verkeersslachtoffers te doen dalen. Met de slogan op de andere affiche, "850 doden elk jaar. Niets mee te maken? ", herinnert het BIVV alle weggebruikers aan de verkeersveiligheidsproblematiek en wil het BIVV hen aansporen er iets aan te veranderen. Ook via radiospotjes met BV's wordt de campagne onder de aandacht gebracht.In 2011 waren 858 levens te betreuren en vielen 6.164 zwaargewonden op onze wegen. (DLA)

Onze partners