Volvo wint Brand Design Language Award 2016

10/06/16 om 11:11 - Bijgewerkt om 11:11

Bron: Belga

De jury voor de Car Design Awards bestaat uit uitgevers en vertegenwoordigers van gerenommeerde auto- en designtijdschriften van over de hele wereld. Volvo kwam als winnaar uit de bus in de categorie Brand Design Language.

Volvo wint Brand Design Language Award 2016

Volvo wint Brand Design Language Award 2016 © BELGA

Hiermee krijgt het Zweedse merk lof van zijn nieuwe designtrend die met de XC90 werd ingezet en ook wordt doorgetrokken in de nieuwe modellen, zoals de S90 en V90 break. "Wij zijn trots deze erkenning te mogen ontvangen voor ons designwerk van de afgelopen jaren. Toen we begonnen te werken aan de XC90 wisten we dat we de kans moesten grijpen om het merk Volvo een nieuwe richting uit te sturen", zei Thomas Ingenlath, Senior Vice President Design bij Volvo Car Group, toen hij de prijs in ontvangst nam tijdens een ceremonie in Turijn, Italië.

"De Volvo-familie omvat veel verschillende karakters - de sterke en verfijnde types, de elegante en geraffineerde, de dynamische en de jeugdige. Wat we met het merkdesign bij Volvo hebben gedaan is elk van die karakters, die eigenheden, de kans geven om zich uit te drukken, terwijl elk model nog steeds eer betuigt aan ons enorme erfgoed", zei Thomas Ingenlath. "Elke auto die we ontwerpen is onmiskenbaar een Volvo, maar hij heeft ook een unieke persoonlijkheid." (Belga)

Onze partners