Volvo legt klemtoon op geconnecteerde service

14/03/17 om 15:44 - Bijgewerkt om 15:46

Bron: Belga

Volvo kondigt evoluties aan op vlak van zijn wereldwijde aanbod geconnecteerde diensten en aan de Sensus-interface. Deze verbeteringen worden in een eerste fase doorgevoerd op de XC60. Later volgen ze ook op bestaande modellen en op het recente 90-gamma.

Volvo legt klemtoon op geconnecteerde service

Volvo legt klemtoon op geconnecteerde service © BELGA

In 2015 werd de smartphone-app Volvo On Call gelanceerd. Via dit systeem kon men ook de Volvo In-car Delivery gebruiken. Met deze app kan men de koffer van de wagen via de smartphone ontgrendelen om er online winkelwaar in te laten leveren. In de loop van 2017 wordt deze service in vijf bijkomende landen mogelijk. Om dergelijke service te laten werken, onderging Volvo On Call een grondige update. Tegen het einde van dit jaar moet één en ander in een vijftigtal landen operationeel zijn. Dan wordt 90 % van de wereldwijde Volvo-markt gedekt.

Dankzij de smartphone-app kunnen Volvo-eigenaars voortaan onmiddellijk bestemmingen naar hun wagen sturen in functie van hun agenda. Men kan ook tankstations lokaliseren en op grote parking kan je je wagen zelfs zoeken. Deze service is uiteraard ook een steden waar je niet bekend bent beschikbaar. De Zweedse constructeur heeft de look van de Sensus-menu's op de nieuwe XC60 en de 90-modellen vernieuwd. Men heeft vooral de ergonomie geoptimaliseerd en ook het design is meer uitgerijpt.

Deze update van Volvo On Call wordt doorgevoerd op alle Volvo's die met Volvo On Call uitgerust zijn vanaf bouwjaar 2012. De jongste Sensus-gebruiksinterface zit al voorgeïnstalleerd op de nieuwe XC60 en de 90-modellen. De overige wagens van het 90-gamma zullen worden aangepast wanneer ze voor onderhoud langskomen in de werkplaats.

(Belga)

Onze partners