Vernieuwde Rolls-Royce Ghost staat in Genève

Rolls-Royce trok gisteren het doek van de tweede generatie Ghost. De vormtaal sluit aan bij de eerste generatie van de (recente) Ghost en ondergaat subtiele wijzigingen.

Voor Rolls is de Ghost een succesverhaal want ondanks de crisistijden en het aanzienlijke prijskaartje van meer dan 200.000 euro verkoopt deze toplimousine beter dan ooit. Met de tweede generatie wil men nog meer klanten aantrekken en die vindt het Britse luxemerk vooral op de nieuwe markten. De constructeur wil zich nog meer toeleggen op luxe maar wil de wagen ook als een businesstool profileren. De hedendaagse zakenman moet perfect kunnen werken vanuit de wagen en daarvoor zijn behoorlijk geïntegreerd infotainment en stabiele internetverbinding (WiFi) een must. De Satellite Aided Transmission (SAT) die vorig jaar in de kleinere Wraith werd geïntroduceerd, wordt in de Ghost verder ontwikkeld. De 6.6 liter grote V12-motor blijft op post, hij stuwt de Rolls in minder dan 5 seconden naar 100 km/u.(Belga)

Partner Content