Uitreiking van de "Citroën Creative Awards"

05/04/13 om 15:42 - Bijgewerkt om 15:42

De "Citroën Creative Awards" werden voor de derde keer in Parijs overhandigd aan vier laureaten. De meest creatieve ideeën werden beloond.

Uitreiking van de "Citroën Creative Awards"

Citroën vroeg dit jaar aan de deelnemers om een innovatieve smartphone-applicatie te bedenken die het leven van de automobilist van morgen kan vereenvoudigen. Er waren ruim 570 inzendingen uit 95 landen. De eerste prijs gaat naar Kate Lee (Zuid-Korea) voor zijn "baby on board"-app. Wanneer je je smartphone aan de achterkant van de hoofdsteun vastmaakt, kan de kleinste naar een tekenfilm kijken. In tussentijd wordt het kind door de camera in de gaten gehouden en het beeld wordt op het navigatie scherm vooraan geprojecteerd. Tweede prijs gaat naar Florine Sueur (Frankrijk) met de "If I had an electric car"-app. Deze tool geeft de potentiële besparing aan, mocht je met een elektrische wagen hebben gereden. Verder adviseert men een aangepast type transportmiddel (hybride of elektrisch) in functie van de verplaatsing. De derde stek gaat naar Jo Hyoungwook (Zuid-Korea) met "Drivemory" waarbij alle gedachten va tijdens de rit worden samengebracht in een video met beelden die door de smartphone werden geregistreerd. Zo hoor je commentaren van de bestuurder en weet je ook naar welke muziek hij onderweg heeft geluisterd. De publieksprijs gaat naar Kesia Ruiz Gomez (Spanje) voor de "DiscoCar"-app. Op deze manier kan je in verschillende (stilstaande) voertuigen dezelfde muziek spelen. De lichten van de wagens werken mee met de beats van de muziek zodat er een mobiele discotheek ontstaat! De buren zullen er ongetwijfeld blij mee zijn. (CORRESPONDENT : Belga)(EDITOR : Belga)

Onze partners