Trio met brio: Hyundai verstevigt positie in SUV-segment

07/08/18 om 08:27 - Bijgewerkt om 08:27

Wat vijftien jaar geleden nog op grootspraak leek, is een feit: Hyundai-Kia Automotive Group behoort tot de vijf grootste autoconstructeurs ter wereld. De Zuid-Koreaanse autogroep dankt zijn steile opgang aan het succes van zijn SUV-modellen Santa Fe en Tucson. Die hebben vorig jaar het gezelschap gekregen van de Kona, die de positie van Hyundai in het segment van de compacte SUV's moet verstevigen.

Voor wie de Zuid-Koreaanse taal niet machtig is, Hyundai staat voor moderniteit en vooruitgang. Hyundai-Kia Automotive Group is in 1998 ontstaan uit een fusie van Hyundai en Kia. Om succesvol te kunnen concurreren met andere Aziatische merken, bestaan er verregaande synergiën op technisch en motorisch vlak tussen beide merken, enkel op het vlak van design en commerciële aanpak gaan beide merken hun eigen weg. Zo is Kia Motors Belgium een filiaal van de Zuid-Koreaanse autobouwer terwijl Hyundai wordt ingevoerd door Korean Motor Company, een privébedrijf dat eigendom is van de Antwerpse ondernemersfamilie Moorkens.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners